Chokolet

Netværk skaber udvikling

BonBonnieren er Skives hyggeligste chokoladebutik som ligger i hjertet af Skive. Helene Nielsen har ejet butikken siden 2017 og driver derudover webshoppen Chokolet som forhandler chokolade fra Italien og Danmark og andre specialiteter såsom kaffe og vin.

Helene deltager i projektet ’En Skive mere af Kagen’ hvor hun har fået individuel sparring og deltaget i fælles workshops.

Og særligt de fælles workshops har været en positiv oplevelse.

”Det har været rigtig dejligt at kunne sparre med de andre virksomheder som er med i projektet. Her kan vi komme med gode råd til hinanden og det har suppleret den individuelle vejledning på en god måde” fortæller Helene.

Jeg synes personligt at jeg altid får et eller andet ud af netværk. Her kan man ofte få bekræftet om det er det rigtige man har gang i og den sparring holder jeg meget af.”

Deltagelsen i projektet har bl.a. resulteret i et gavesamarbejde med en anden lokal virksomhed som også deltog i projektet. Sammen tilbyder de lokale og unikke julegaver, men også individuelle julegaver efter ønske. Sammen vil de gerne være med til at vise, at faggrupper på tværs kan få meget glæde af hinanden.

By og land kan sagtens arbejde sammen. Vi har hver især forskellige erfaringer at bidrage med, og det er dejligt at være to om at løse en opgave” lyder det fra Helene.

Deltagelsen i projektet har også medvirket til at hun er blevet mere fokuseret og fået sat fokus på forretningsudvikling, 

Projektet har givet mig et større fokus på hvilke tiltag som skaber værdi for virksomheden og hvilke jeg måske ikke skal have så meget fokus på. Jeg har jo både en butik og en webshop og det kan godt være svært at finde ud af hvor jeg skal lægge energien” siger Helene.

Formålet med projektet ’En Skive mere af Kagen’ var netop at understøtte lokale oplevelsesøkonomiske virksomheder med forretningsudvikling. Marlene Rasmussen, turismekonsulent hos Skive Business forklare hvorfor projektet har været så stor en succes.

”Når vi kiggede ud over det lokale landskab af turismerelevante virksomheder og oplevelsesudbydere, kunne vi se at vi inden for få år stod overfor en række generationsskifter. Dét kombineret med de meget få iværksættere i branchen gjorde, at vi kunne se et behov for at hjælpe de få der var, ekstra godt på vej” forklarer hun og fortsætter,  

”Iværksættere i turismebranchen er ofte det vi kalder livsstilsiværksættere, mennesker som har et kreativt gen og en god idé men ofte ingen relevant uddannelse, eller erfaring fra branchen. Derfor kræver det mod at springe ud som selvstændig, og opbakning og hjælp til at handle på sine idéer, inden de går i glemmebogen og hverdagen går i drift”.

 

 

 

Tilmeld nyhedsbrev